Saturday 16 July 2011

Pinggan mangkok lama I

Keluarga kangkong, Aku longgok sikit2 ada yg ku perolehi drp arwah Ibuku, Brand inilah yg sangat aku minati
Teko dalam pinggan saiznya lagi kecil daripada cawan disebelahnya, yg lagi satu besar sedikit, ku perolehi di Tawau. Teko ini aku ada dua set sesiapa berminat untuk menukar dengan barang lama yg lain, hubungi aku

J&G Meakin warna biru pemberian Puan Salmah Aziz (SMA) kawan sekerja,
 pinggan ini ayahnya perolehi semasa berkhimat dengan tentera British, semasa British memerintah Malaya. Terima kasih Puan Salmah (SMA) Tahuuuuuu tendarah Sedap.
Cop mohor  
J&G Meakin warna hijau lembut cuma ada empat saja
Pinggan mangkok yang banyak digunakan oleh kaum Cina.
Cawan ini sungguh unik pemegangnya berbentuk cicak.
Mangkok Sup siap bertutup
Pandangan dari atas. Cawan dan alasnya aku cuma ada satu saja 
Mangkuk nasi tangkainya dah hilang

No comments:

Post a Comment